onsdag 26 augusti 2009

Trivs bra

Klockan är kväll. Jag vandrade för en stund sen hem genom hela campusområdet efter att ha varit på en riktigt bra kurs; Public Relations. Detta betyder att jag därmed har droppat Businessen. Glad var ordet.
PR-kursen kommer att ge mig kunskaper i hur jag på bästa sätt skriver en press release, hur jag använder mig av div. PR Tools, hur jag gör en Public Relation Plan mm.
Ikväll hamnade jag bredvid en kvinna från Michigan. Hon såg ut att vara 35, men var 50år, och hade precis slutat arbeta som ansiktsterapeut på ett SPA för att starta sin 9:de karriär - denna gången inom marknadsföring. I sitt liv hade hon hunnit med att jobba som florist, filmredigerare, fotograf, vandrarguide, massageterapeut m.m. och nu senast ansiktsterapeut. Hon beskrev det som att hon aldrig fick nog av att prova nya saker. På fritiden spelade hon munspel och sjöng i rockband. Men andra ord, skön lady.

Och jag måste säga att jag trivs väldigt bra här nu. Det kommer vara mycket pluggande och emellanåt lite tufft att hänga med i engelskan när det kommer till att skriva essay och dyl., men annars känns allt väldigt bra. Vi bor ca 5-10 minuters gångväg från både campus och stranden, vi har busshållplatsen (mot downtown) utanför dörren, vi har vår alldeles egna lägenhet, en balkong, pool, Adobe Creative Suite programmet kostar endast 1500kr här (i Sverige ca 29 000kr), vi har relativt nära till LA, Las Vegas och San Fransisco... och skolan verkar kanon!
Det enda jag kan klaga över är att min fina Alexander inte är här, att fisk och kyckling är dyrt, att skolböckerna kostade mig 3000kr, att här inte finns filmjölk och att jag saknar min katt (kommer på mig själv med att säga Åhhh, till vartenda djur jag ser).
Men annars är allt toppen! :)

Jag funderar på att lägga upp en liten video på när jag går genom campusområdet så att ni får se vilken extremt fin utsikt vi har över havet därifrån. Ska försöka komma ihåg det imorn.

Skicka gärna mail om hur världen ser ut hemifrån. Jag försöker hålla mig lite uppgraderad vis DN.se och Sydsvenskan.se, men vissa saker missar man lätt. Vi blev t ex väldigt paffa förra veckan när vi fick höra att Madeleine och hennes lille brat ska gifta sig. Jisses! Här gäller det som sagt att hänga me.
Så uppgradera mig! Adressen är: camillaelofsson84@hotmail.com

Over & out soo loong.

1 kommentar:

catarina sa...

Hej Camilla
Du är inte den ende som saknar Alex... Mamman med.
Kram