torsdag 27 augusti 2009

Goder Afton

Ja, för afton är det ju nästan alltid när jag skriver mina små inlägg.
Nu är vi hemma efter en skön kurs: Digit
al Imaging. Här ska vi lära oss Photoshop så att det förslår. Vår lärare Michael Gallegos är en vältatuerad man i ca 40års åldern med fläta i håret som gillar utöva yoga och lyssna på Nirvana. Andra halvan av lektionen fick vi nämligen avnjuta lite Nirvana låtar medan vi pysslade med våra uppgifter. Najs.

I övrigt har dagen bestått av lektion, handla mat och plugg vid poolen. Oj vad jobbigt. Ack o ve. Eller jo, det var ganska jobbigt. Att plugga iaf. Min bok till International Marketing är gigantisk. Och inte nog med det, för när man öppnar den visar det sig vara lövtunna blad och minimalisk text i den. Why...


Men poolen var finemang, som vanligt. Malin och jag skulle arrangera ett litet fint bikinifoto i en avspeglande glasruta, men det gick sådär då kameran inte riktigt ville trycka av när vi hade tänkt oss. Och resultatet.


Bildens kvalitet är helt & hållet galsrutans fel, men kvaliteten på oss kan vi inte göra något åt... än... ...för vänta bara till vi kan hantera Photoshop!

Dessvärre är vi ju inte för brighta då vi nu kom på att vi faktiskt inte behövt glasrutan utan helt enkelt kunde vända kameran mot oss istället. Stackars. Det är nog värmen...

Annars kan jag inte rapportera om så mkt mer för idag. Imorn väntar en dag med plugg och inköp av Adobe Creative Suite Cs4. Och som jag ska kreera efter det!

Avslutningsvis visar jag en ganska mesig men beskrivande film över vårt ena Campusområde. Uppdatering kommer. Med bättre och mer välplanerad regi.



Ciao!

Inga kommentarer: