tisdag 25 augusti 2009

Skolflicka

Intressant start på skolan...
Entrade aulan till tonerna av hög rockmusik. Har jag kommit till Introduction to Business? Jodå. Professor Chavez ville bara mjuka upp oss lite :)
Kursen verkar intressant och väldigt allmänbildande (gällande hur en businessverksamhet fungerar och är uppbyggd) - men därtill ganska svår. Som några av er vet är jag inte den som är överförtjust i siffror, avancerade uträkningar och ekonomiska strategier, och kursen visade innehålla en hel del sådant lärande. Men blir det som jag vill och önskar så slopar jag ju denna kursen till förmån för Public Relations som jag ska "crasha" imorn (onsdag).

Efter det bar det av in i nästa klassrum för International Marketing. En liten klass på ca 30 elever varav ca 10st är amerikaner, ca 10st är svenskar och därefter spanjorer, japaner, brasilianare m.fl. + att vår professor, Anna Kwong, är från Kina. Kursen kan helt enkelt inte misslyckas med att ge oss ett brett globalt perspektiv! Det vi hann gå igenom verkade väldigt intressant och hon påpekade att hon inte tänker ta upp några marknadsföringsstrategier som inte praktiserats eller visat sig fungera i verkligheten.

Nu återstår det bara att inhandla den förskräckligt dyra lektyren. Bara marknadsföringsboken kostar 1300kr! Sammanlagt kommer kalaset landa på ca 3000kr. Kul...

Nu väntar poolen i ca 2 timmar och efter det ska Malin och jag ha typografilektion mellan 17-22 :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

DU glömmer INTE kolla amazon.com etc för begagnade böcker? SKicka dessutom listan till mig kan jag kolla om det är nån jag har som jag kan posta dig... :)

När du har tid så kolla i schemat när det blir bra tajming för besök? Är sjuuukt sugen på att komma över, även om man får bo på ett litet "inn".

/Brorsan

camilla sa...

Vi har koll på amazon.com, men deras leverans kan dröja upp till 14 dagar och vi behöver böckerna omgående. Förmodligen kan vi sälja tillbaka dem vid terminens slut :)
men tack för erbjudandet, bro´!

Jaaaaa, kom hit. Mamma o pappa funderar på att komma hit under novemberlovet. Joina dem eller dra me Tina eller ngn polare!