tisdag 25 augusti 2009

fil socke lel...

Varför heter min blogg så?
Tillbaka till barndomen. Som liten kunde jag inte uttala min favoritfrukost, som innefattade fil, socker och kanel. Det blev helt enkelt fil socke lel.
När jag förra året, via en kurs i grafisk design på Academedia, blev ombedd att prova på att skapa en blogg stod det still i hjärnan. Vad skulle jag döpa bloggen till? Vad ska den handla om?
Fil socke lel blev neutralt gällande innehållet, men personligt förankrat till mig.

Taget!

Dock har mamma i efterhand meddelat att jag minns fel. Jag sa tydligen pil socke lel...
Men nu giter jag inte byta bloggnamn...

1 kommentar:

catarina sa...

Bra stt du också uppmanar Ale Palle att skriva i sin blogg. När det händer så ska jag börja tro på tomten.
Tur att jag har din blogg att läsa.
kram