måndag 24 augusti 2009

International Marketing!

Hej svej!

Knaggligt Internet och massa annat har gjort att blogginläggen saktat av i farten. Ska bli ändring på det. Men skolan började ju idag så det är mkt att fixa och tänka på.
Idag tog jag mig upp vid ca 8.45. Malin och Johanna hade redan strövat iväg till sin Photo class och Emelie satt uppe och åt frukost och skulle strax bege sig till sin Humen Body class.

Klockan 10.00 tog jag mig in på Communication & Business Center på West Campus området och frågade mig fram efter Anna Kwong som håller i kursen Internationell Marknadsföring. In på hennes kontor, presentera mig, lite pratelli-prat-prat och sen viiips så hade jag fått access code till kursen!!! Så jävla gött. I'm in! *vågen*
Nu är det bara läraren till Public Relation-kursen som jag ska söka rätt på.

Imorn börjar kursen Introduction to Business som följs av International Marketing och sedan Typography. (Business-kursen hoppar jag av om jag kommer in på PR)
På torsdag hålls Digital Imaging.

Annars var det är upplevelse att bara vandra omkring på Campusområdet idag. När vi varit där veckorna innan har vi nästan varit ensamma så när som på några andra internationella studenter. Men idag. Oj!

Både East och West Campus var proppat med studenter. Killarna bar ryggsäck, keps och "snabba solglasögon" (undantag: de hippa killarna bar Wayfarer). Tjejerna bar korta shorts, t-shirt och "sidoväska" Jag log lite för mig själv när jag såg ett gäng sitta i ring på gräset; hippi-långt hår, manchesterbyxor och gitarr.
Hela området andas high school- eller collegefilm!

Snabba solglasögon :)

Så här glad är jag över min marknadsföringskurs.
Hoppas nu att den uppfyller mina förväntningar.


Annars? Allt fint i Svearike?

1 kommentar:

catarina sa...

Skönt att du är tillbaka på blogen.. Ännu skönare är att du fått plats på kursen. Smöra är inte fel.... Lämna du ett äpple eller? Här hemma har en värmebölja (viss överdrift) slagit rot. Skönt men svettigt. Annars har det varit jobbig för i går kväll (läs måndag)förlorade MFF för hundrade gången. Deppigt värre i soffan för SG och arbetsamt för mig. Ha det gott och skönt om dig
kram