fredag 14 augusti 2009

Kurs, kurs, på burk

Pust och stön... Eller ja, kanske inte. Man befinner sig ju ändå i Californien :)
Men registreringen av kurserna var inte det bästa för mig. Nästan alla marknadsföringskurser och managementkurser var fulla....
Så just nu ser mitt schema ut enlig
t följande:
- Typography

- Film & Video Production
- Introduction to Business

- Digital Imagting

Men det finns ett hopp som jag klamrar mig fast vid. På uppropet av varje kurs kan man anlända oanmäld och "crasha" kursen, vilket betyder att man tar en plats om det är någon som inte skulle dyka upp. (man kan även försöka smöra sig in via läraren :)
Detta hoppas jag stort på, så att jag kan byta "
Film & Video" till kursen "Public Relations" och "Business" till "International Marketing".

Nu sitter vi på ett Internetcafé d
owntown och slappnar av lite grann. Registreringen är gjord och lägenhetenskontraktet underskrivet :) Vi flyttade in igår kväll (torsdag). Vi hade hört talas om USA's motsvarighet till Ullared, så det var bara att inta bussens säte och åka dit för lite shopping. När vi väl satt på bussen förstod vi att den inte skulle gå ända fram till K-mart (som butiken heter). Då får vi vara med en sjuk grej. Med bara oss fyra som passagerare, frångår busschaffören sin busslinje och kör oss ända fram till butiken. Haha - tala om service minded människor!

Shoppande tjejer. We loove K-Mart!

En instängd tös

Så nu bor vi på varsinn luftmadrass, varianten lyxigare, och får äntligen duscha och gå på toa när vi vill....eller vi är ia
f bara fyra om badrummet. Vi har oxå jättefina garderober!
Nu är det bara varsinn stol och ett bord som saknas.... och en soffa. Vi ska kolla in Craigs List och se om det finns någon billig eller t o m gratis soffa.
Dessvärre har vi inte fått Internet där ännu, så vi får fortsätta sitta på cafe tills dess.

Min fin-fina garderob!

Min fin-fina säng. 17 USdollar - inte något dåligt kap. (125kr)

En mås till Aki :) Lovar att du ska få en anka så småning om.

Over & out sålänge!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej!
Vad roligt att ni har hittat ett hem :) Ingen dålig shoppingtur heller. Igår var vi på malmöfestivalen och lyssnade på Liberator, sjukt najs gung. Sedan blev det lite häng med ett par polare och Martin Lang dök upp och gav en kram. Sedan avslutade jag och Per kvällen med att åka parisarhjulet i folkets park. Najs, men sjukt äckligt med tanke på höjden vi befann oss på. Hahaha.

Naaaa vilken fin mås, tack Cam :)
Nu ska jag återgå till att semester-sträckläsa-ett-par-böcker.

Ha det gott.

Unknown sa...

Hej igen! Kom på efter att ha skrivit förra inlägget, varför jag egentligen skrev till dig, men missade helt att fråga. Jo läser att det är massa skogsbränder i Kalifornien, hoppas nu att Kalifornien är tillräckligt stor för att ni inte ska vara i närheten av dem!?! Lova att meddela läget!

Kram

catarina sa...

Hej
Shopping är inte fel, oavsett vad det gäller. Tycker ni har riktigt hemtrevligt..............Ni slapp i alla fall på i husvagn.
Du får smöra ordentligt för läraren så du kommer med i kurserna som du vill läsa. Baka en kaka tex, eller ge honom ett äpple. Funkar alltid.
Kämpa på....