måndag 10 augusti 2009

Looking for an apartment

Today we're sitting on a cafe searching through Craigs List for an apartment.
We met a lot of sweds at the hostel and one of them is Emelie (on the left).

Malin is very happy about the supply of lens fluids :)
We found a fantastic supermarket called Ralphs that include a great exotic fruit section and a big supply of Californian wines. We like!

The sanwiches at the cafe Northstar is this nice. And they have good coffee and free Internet - we're gonna be regulars here.


Do as Catarina. Write something about the daily life at home in the comment field :)


2 kommentarer:

catarina sa...

Hej tjejer
Verkar lite körigt att hitta bostad eller??? Husvagn är ett alternativ......... har hört att de är enormt stora i USA..........
mmmmmmmm mackan såg god ut, hade kunnat åka till er bara för den. Nu har jag också skype så bli inte förvånad om jag ringer, så lätt blir du inte av med mig, Camilla.
här hemma i gamla Svedala är vädret precis som det brukar vara i aug dvs sol, åska och regn osv. Just nu förbreder jag mig på den STORA inflyttningen av Alex, (allt godis, chips och glass är gömt) Jag får ta alla smällar i soffan själv, camilla, inte snällt att lämna mig så. KOM HEM..........
Sköt om er och lycka till med bostadsletandet.
kram
Catarina
p.s. försökte komma in på Malins Blogg men lyckades inte???? d.s.

camilla sa...

Ingen husvagn för oss! Men tack för tipset :)
Vad kul att du ger oss update gällade Sveriges väder - vi behöver lite input från landet hemma. För även om vi är i ett väldigt roligt och händelserikt land, kan vi ju redan nu sakna Svedela litta :)

Bra att du gömde godiset och allt annat sött. För tar han inte hos er, tar han hos mamma o pappa. Godisskåpet på Markvägen har ett speciellt läte när man öppnar det, och alltid när Alex e där hör man hur skåpet sakta smyger sig upp. Hahah.

Hörs snart igen! Kramar

ps. Gå en karatekurs. Det är nog bra soff-försvar. Ds