lördag 19 september 2009

Rosetter & rabatter

Det blev fredag.
Jag klev upp, åt lite gröt och packade ihop mitt målarkit. Men låten "Orphans" med Beck, i lurarna, släntrade jag över campus och in i konstsalen.

Ljuva kurs.

Konstvisning och måleri till tonerna av musik - kan en fredag börjar bättre.

Hem, äta och prata med Malin. Vi hade bokat en dag på stan ihop. Bussen tog oss ner dit vid 2.30pm.
Yoghurtland! Jag valde choklad, cheesecake, strawberry/banana och nutbutter-smak. Tillbehören blev melon, blåbär, daim, yoghurtchoklad och chokladtoppar. Sååå gott!


Sen blev det undersökning av röda lappar - rea-lappar alltså. Och dessa fynd kom jag hem
med:

För några veckor sedan hittade jag detta linnet som jag bara älskar!
Givetvis från Urban Outfitters. Kommer nog även komma hem med lite inredning därifrån.

Och rosetter sen.
Vi har inte bara en rosett i detta hem. Vi har mååånga.

Man kan nog säga att Johanna är lite besatt. Många av hennes fina second hand kläder har snören i midjan. De knyter hon till.... rosetter.


Hon har även handlat upp hela Victoria Secret's Body Mist utbud.
Hon skyllde på att det var erbjudande
:)


Vi har en annan som oxå är lite besatt. I hennes garderob finner man en en botanisk trädgård.
Malin heter hon.



Nu ska jag gå och klippa denna Malins lugg. Sen ska vi handla.... idag står det mjölk, toapapper och vin på inköpslistan. Ikväll ska det bli fest :)

2 kommentarer:

catarina sa...

Snygga inköp.. Fräcka skor. Vill ha!!!! Får nöja mig med Hongkong shopping. (ska ha en extra väska med, man kan ju betala övervikten)
Kram
ps. försök få kinesen att skriva i sin blogg ds.

Unknown sa...

Camilla! Det låter som det blev en konstkurs till sist :-) Härligt!!! Jag börjar på en ikväll också, när du kommer hem sätter vi igång med nya pysselkvällar
KRAM