torsdag 17 september 2009

Detta skulle jag vilja vara med om!


Mobilföretaget T-mobile (som vi för övrigt ringer med här i staterna) har lyckas med en reklamkupp igen!

Det var i vintras som T-mobile arrangerade en reklamkupp för första gången. Inne på Liverpool Street Station i London börjar plötsligt hög musik strömma ut ut högtalarna. Efter en liten stund börjar ett gäng att dansa, fler hänger på och till slut är det rör sig några hundra dansare efter samma rörelser. Folk runt omkring fattar ingenting, men börjar så småningom hänga på. Som i en film. Och vad gör dem? Jo, de plockar upp sina mobiler och börjar filma eller fota. Genialiskt :) Och tänk vad underbart att komma gående där en ruggig vinterförmiddag och helt plötsligt få släppa loss till lite musik!
Klicka
HÄR för att de filmklippet.

Denna gången var det vid Operas öppningsevent av hennes 24:e säsong, som sponsorn T-mobile i "smyg" placerade ut 25 000 dansare i publiken. Opera står på scenen och diggar med Black Eyed Peas och helt plötsligt börjar några längst fram vid scenkanten att dansa.... det eskalerar och till slut dansar alla 25 000 samma koreografi. Finers! Enligt ryktet ska Opera själv inte ha vetat någonting om detta, kanske därav hennes minspel.
Klicka
HÄR för att se filmklippet.

Och för att ytterligare göra detta till ett inlägg med marknadsföringsfokus, så kan jag berätta att jag och Malin antagligen ska gå på ett seminarium/dokumentärvisnings nästa fredag för att se historien om den uppskattade typografikern och designern
Milton Glaser, som ligger bakom
dessa skapelser:



1 kommentar:

catarina sa...

Hej du..... Du skulle ha stannat i Malmööööööö. Detta hände faktiskt på gågatan för inte så länge sen. Då var det 25 pers och inte 25.000.
Men det lär har varit fräckt..
Skät om dig.
Kram