onsdag 2 september 2009

Nya vyer

Satt vid matbordet imorse och slet mitt hår över marknadsföringskursen. Den är inte riktigt som jag förväntade mig att den skulle vara. Jag vill inte bara lära mig om andra länders GDP (BNP) och hur jag på bästa sätt tolkar siffrorna (även om det säkert är god och användbar kunskap), utan jag vill veta hur jag ska hantera nya kulturer, göra research på marknaden i landet, lära känna dess subkulturer m.m. Möjligen kommer detta längre in i kursen, men jag känner mig lite.....

.... lite mer fångad av Mayas kommentar på Facebook: "vad hände med konst- och fotokurserna?". Hon och jag förde nämligen många diskussioner gällande min utlandsfärd. Hon gav mig råd, pushade mig till att söka m.m. Och vi diskuterade att jag faktiskt vill lära mig mer om det grafiska och konstnärliga inom reklam.

Sagt och gjort. Jag har nu mailbombat fem lärare på konstfakulteten och ska "crasha" en konstkurs imornbitti. Håll en tumme igen för klydd-camilla.
Med en konstkurs är jag nog mig själv lite mer, rå-pluggandet avtar och på så sätt kan jag njuta mer av tiden här.


Under rasten på PR-lektionen g
ick jag iväg till SBCC Football Court och tog lite vackra foto. Det låg ett fint dis över havet och allt andades ett sånt vackert lugn att jag nästan blev lite gammal och eftertänksam. Men bara nästan.































































Dagens övrigt: dåre på skateboard.


















En vanlig syn runt Campus.
Det limegröna på bilden är faktiskt en kille som håller i en surfbräda och åker nedförsbacka på vägen med sin skateboard. De åker oftast zick-zack för att att dämpa farten. Jag blir alltid lika nervös.

Synd dock att det inte syns så bra på bilden. Får haffa ngn annan på bild och påvisa det bättre nästa gång.


2 kommentarer:

catarina sa...

Vackra och fina bilder... Håller som vanligt tummen för att du får de kurser du vill.
Lev väl...
kram

Unknown sa...

hej! läste precis... så FINT !! :-)) Hoppas du kan gå konstkurserna...det kommer blir härligt! KRAM