måndag 31 augusti 2009

Myror, fåglar o en städtant

Idag har dagen farit iväg. Jag vaknade kl.8 och begav mig ut på en skön joggingtur. Det var jag, pensionärerna med skärmkepsar, snabba solglasgögon och mintgröna träningsoveraller, och hemmafruarna med de trendiga tre-hjuls-barnvagnarna som de nonchalant puttade framför sig i löpsteget.

Påväg uppför trappan till lägenheten gjorde jag en såndär onödig men kul upptäckt som jag ofta gör; jag fann en myr-motorväg. Utmed ca 1,5m kutade tusentals myror i en väldigt fin slinga, inte en enda gick utanför och "sabbade" den exakta bredden på "vägen". Imponerande!
Detta måste jag även undersöka imorn. Och är det även då rusningstrafik nedan för trappan så ska det dokumenteras.

Väl hemma var det bara till att börja plugga. Inte några nådiga läxor man fått:
- 85 sidor i min tegelbok - international marketing + svara på frågor
- 45 sidor i PR-boken (vilket visade sig vara jäkligt intressant dock)
- skriva tre avsnitt gällande tre konstformer (blev futurism, russian constructivism & bauhaus)
- skriva en "bio" (biografisk resumé om mig själv)
- skriva ett "cover letter", om varför jag ska få jobb som pr-konsult

Och allt e ju på engelska = tar längre tid. Jag blir lite svettig. Men vissa av punkterna är gjorda nu. Bara de där 85 sidorna kvar. Fan...


I övrigt kan jag meddela att vi har en korallblå fågel som bor under vår balkong och galer som en dåre, och att Malin har varit städtant idag. Mkt bra initiativ tycker jag. För fyra tjejer är grisigare än man tror.








Över & ut.

3 kommentarer:

catarina sa...

Hej hopp
Malin klär som städtant..... Snygg "frilla" Man behöver inte åka till USA för att se myrväg, vi har en i bred i trädgården som avslutas i tvättstugan. ÖRK.....
Inte heller behöver man åka till USA för att bli väckt på morgonen. Vi har en granne som vattnar sin blommor kl. 6 på morgonen. Så det är så.............(Jag är absolut inte avundsjuka på er...)
kram

Unknown sa...

Hahahahaha det där med att upptäcka myrvägen hade kunnat vara jag. Klockrent :D
Heja dig Cam, du kommer lära dig så mycket med ditt läshuvud! Och heja Malin som städar :D

Stor kram

Unknown sa...

ps. Din rubrik låter nästan som en Per Gessle sångtiteld. ds

:D