fredag 4 september 2009

Konstnär som råkat bli Dylan-fan

Jag kom in på min konstkurs! I sista minuten. Det var nämligen sista dagen att fastställa sina kurser på skolan onlineregistrering idag, dvs inget klyddigt pappersarbete utan bara ett klick bort. Finers.

Så idag har jag färdigställt mitt första konstverk på denna kontinent i samband med ljuv musik från Bob Dylan. Läraren uppmuntrar nämligen eleverna att ta med sig musik som kan vara igång under våra skapande timmar. En skön tjej bredvid mig pluggade in sin Ipod med Bobban. Och efter att ha lyssnat till hans "hits" i ca 3 timmar så kan man inte att beundra den mannen för alla fina texter och gitarrklink han skapat genom åren. Jag blev helt enkelt lite frälst.
Bild på konstverket kommer imorn.


Nu ska jag bege mig till mobilaffären och fixa mitt kontaktkort som inte vill ta emot utländska sms. Sen bär det av mot piren för en fisk eller två i magen. Eller några räkor, eller något annat med skal på. Från havet ska det komme iaf.

2 kommentarer:

mitthongkong sa...

Äntligen har hon lärt sig uppskatta Dylan... Sen att det krävs en riktigt svår konstkurs för det är en helt annan sak!!!
Saknar dig!!
puss

catarina sa...

Djur från havet ska det vá. MUMS.
Just nu står regnget som spö i backen och vinden viner. Ingen golf i dag heller.Stön & Pust.
Bra att du går på konstkurs, Har ett stort behov av ny konst på de nymålade gråa väggarna.
kram