lördag 19 mars 2011

Morgonfniss

Sitter och äter min frukost och lyssnar på P3 morgonpasset-helg. Glider in på deras hemsida och upptäcker rubriken: "Vilka kombos vill du inte gå till kassan med?!" Det är en intressant diskussion som har fört med sig en del kommentarer och anekdoter. John Goodman Jr berättar:

Jag köpte en platt-tv och ett jumbopack snickers på SIBA. Kände mig som Elvis sista dagar.


Med den bästa kommer ändå från en som kallar sig Janne:

När jag skulle möta min kompis i affären (som jag förövrigt är skyldig pengar), så stod han redan i kassan och höll på att betala. Han köpte klädhängarlina, diskhandskar, rengöringsmedel, chips och svarta plastsäckar.
Min första tanke var att han skulle döda mig och sedan äta chips.





P3 är bäst på att få folk att berätta fantastiska historier. Jag sätter ganska ofta kaffet i halsen och skrattar högt för mig själv. Som t ex när programmet Christer uppmanade folk att skicka in exempel på roliga namn man stött på. Hittat på deras hemsida:

Min mamma berättade en historia om en familj som hette Andersson i efternamn, hela familjen tyckte att namnet var så vanligt att de gemensamt bestämde sig för att byta till efternamnet "Klapp" som fanns inom släkten. Det godtogs av alla utom Pappa Andersson som då skulle få namnet "Gert Klapp". Ganska förståligt ;)


En "bambatant" (mattant) i Göteborg hade det passande namnet Lillemor Roth (Lille Morot) och fick höra skämt om små morötter hela dagarna.


Underbart underhållande vid såväl morgonkaffet som eftermiddagskaffet.

2 kommentarer:

katja sa...

Hahaha, det avr det roligaste jag hört på länge. Först döda sen äta chips. Undra vad man själv hade valt att äta efter något sådant? Hummer? Fast det känns som om man firar något. Kanske en burk vita böner i tomatsås, det är lagom sunkigt.

Anonym sa...

Hahaha så bra... Lyssnar aldrig på radio, men en kompis ringde mig förra veckan och sa att jag skulle ringa till Christer då de hade tema tankspriddhet. Jag tackade dock nej... ;)