måndag 5 oktober 2009

Such a gnarley weekend!

Helgens bravader började med välgörenhetskonsert och slutade med sparris och bacon.

I fredagskväll begav vi oss ner till Sharkeez (sportbar, restaurang, klubb) för att dricka oerhört billiga margaritas och äta nachos. Malin P, Frida, Richard, Malin, Johanna och jag. Färden gick sedan vidare till Muddy Waters - ett cafe och barhak - dit vi skulle för att lyssna till Kyran och hans band. Men trummisen var sjuk så det blev ingen spelning för deras del. Vi hängde istället runt i den lilla bohemiska lokalen, drack öl och snackade med sköna surfdudes. Det lilla inträdet var nämligen ämnat att gå till en lokal surfklubb som tillverkar brädor.
Det bästa var ändå att baren hade två katter. Gissa vart man hittade mig halva kvällen. Svar: hos katterna. Jag fick klappa, klia och gosa. Nöjd - oerhört nöjd.

På lördag förmiddag kom Malin och Johannas klasskamrat Cameron och hämtade oss. Vi skulle få spendera lördagen och söndagen i hennes föräldrarhem i Ojai, österut från Santa Barbara.

Helgen visade sig bli helt underbar:

Cameron tog oss först runt på lite sightseeing i den vackra naturen. Sjöar och brandhärjade område. Soooom vi längtat efter en liten
tripp med bil.
...obs. klicka på bilderna för att se dem större.


Väl framme i Ojai entrade vi porten till tomten och kom till paradiset.
Ett av de mysigaste hus jag varit i på mycket länge. Emelie och Johanna fick ett rum och Malin och jag ett. Stora sängar, prassliga täcken och anslutna badrum. Najs.

Rundvandring i trädgården. Poolen fick sig ett besök. Spa-feeling.



På kvällen bjöd hennes föräldrar på mat. Svärdfisk, bifftomater, örtsås, ris och vitt vin. Åhh, vad gott. Vi hade bakat en kladdkaka som vi serverade till efterrätt. Mkt uppskattat :)

Rick, Jennifer och Cameron Ridgeway

Vi fick se på TV!!!! Älskade Steve-teve. Det blev en ganska trött romantisk komedi, men nöjda som få ändå. Och Malin och jag hittade fin kvällslektyr. Jag fick lära mig att hajar föder sina ungar levande..... däggdjur i smyg?

Sen nattade jag Zoey i hennes korg innan jag lade mig för att sova.

Zoey & Sophie

Dagen efter blev det frukost nere på ett café i stan/byn.
Ekologiskt fullt ut.



Dagen bjöd på vackra vyer, natur och Farmers market.

Rolig hatt (!?) och sparris-inköp.

Väl hemma i huset igen blev det poolhäng och
inspektion av resten av tomten.

De har en boulbana.

Mitt bästa tagna foto hittills!!!

Granatäpple, örtgård och limeträd.

Basketplan och klättervägg. Camerons pappa är fd
klätterinstruktör och har lovat oss lite privatlektioner. Eh ja, tack!



Finaste Cameron!

Finaste flickorna!
Tack för en underbar helg. Gnarley it was!

2 kommentarer:

SegerJohansson sa...

Stekigt värre:) Hoppas studierna också går bra!

catarina sa...

Låter som en helt underbar helg....