fredag 9 oktober 2009

Fredag & fisk


Konstlektionen är förbi och det är dags för en Corona för att fria fredag. Börjar bli en mkt trevlig tradition här i lägenhet 101.
I afton blir det middag på Brosby Bros. fiskrestaurang nere i hamnen med Cameron. Jag hoppas på att få stoppa ner en pilgrimsmussla eller två i strupen, får se vad menyn erbjuder.

Annars blir det förhoppningsvis filmhäng hemma hos Kyran imornkväll.
Utöver det blir det duktigt mkt plugg på schemat denna helg. Midterms coming up!
I tisdags hade vi varit här i exakt två månader - känns som vi har varit här ganska mkt längre än så i och med att vi hunnit göra så mkt. 2,5 - 3 månader återstår och skönt känns det. Höst(rusket) i Sverige känns väldigt långt borta. Men som jag skrivit i några mail - så hade både Malin och jag kunnat tänka oss att byta EN av våra dagar mot en fika på stan hemma i Skåneland med nära och kära :)

Men när tiden flyter på snabbt måste man se till att planera lite. Mina föräldrar kommer, Johannas kompis kommer, vi ska till Las Vegas, San Francisco, (Grand Canyon?) och LA några ggr till. Hinna?
Jo, schemat sitter på väggen och ikväll ska vi planera så att det passar med Cameron oxå.

Nä, skål på er. Nu ska jag måla vidare! (snart kommer fler konstverk visas på bloggen)

Inga kommentarer: