lördag 17 oktober 2009

Skval i örat och typografi i fingrarna

Det är lördag.
Klockan är 21.48 och jag och Malin sitter vid varsin dator, hörlurarna är inpluggade och vi har varsitt glas rödvin. Vi knappar för fullt.
Att göra typografiläxan och samtidigt försöka minnas allt jag lärt mig i InDesign tar lite på både tålamodet och förståndet. Men kul är det. Fasansfullt kul!
Är äntligen klar med min "process book" som kommer att vara min presentationsbok ifrån denna kursen. Nu sitter jag med en uppgift där vi ska kreera en layout till en artikel i ett magasin. Grids, grids och grids.

Igår var jag, Malin och Johanna hemma hos Richard och Fredrika (från Lidköping) tillsammans med Kyran, åt sushi, drack vin och spelade Yatzy. Det gick sådär för mig. Men trevligt och skönt med en lugn kväll då lördagen skulle komma att bestå av plugg.

När man spenderar en lördagskväll såhär behövs det pepp. Därav vin, nötter och Ben & Jerrys :)
Och musik i öronen.
För vad hade livet varit utan musik? Oerhört fattigt.
Och så mkt fantastiskt musik det finns sen. Bara idag har jag gått igenom allt från musikal till hård hård rock.


Och för att avsluta detta tafatta inlägg tänkte jag skriva ner ett utdrag utav allt jag lyssnat till idag:

Enya - Storms in Africa
West Side Story - America
Feist - I feel It All (världens bästa låt just nu!)
Beck - Orphans
Enya vs Prodigy - Smack My Bitch Up vs Orinoco Flow
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's Alright
Mew - Snow Bridage (även den, en av de bästa just nu)
Kristina från Duvemåla - Duvemåla Hage
Rage Againt The Machine - Killing In The Name
Green Day - She
Håkan Hellström - Zigenarliv Dreamin'
Hoffmaestro - Highway Man
Bob Dylan - Shelter From The Storm
Jack Johnson - Lullaby
Rolling Stones - Angie
Tegan & Sara - Burn Your Life Down
Prince - Delirious









1 kommentar:

Unknown sa...

Mew överhuvudtaget är enormt bra! Älskar dem. Har sett dem live ett par gånger!!! ååååh deras feeling är så nice!