onsdag 4 augusti 2010

Mitt Juni innefattade följande

Sommardoften invigdes hemma hos Emely i Lund med grillspett, nypotatis, sparris, vin och vinyl. Klicka på bilderna för att få dem större.



Sen var vi några som satte oss i en bil och åkte till Skäralid för att picknicka och promenera några kilometer. (hallå skoskav.) Kvällen spenderas med drinkar och djupsnack på Debban.


Jag städade och rensade i garderoben.


Jag bjöd hem på lördagsmiddag: bulgursallad med grillad kyckling, grekisk sallad och mangosås. Det slutade i lek och utgång.




Maya och jag talade om relationer, åt glass och
kittlade Elliott på hans fina bebismage.


Fotbolls-VM tog sig in i alla vardagsrum och Albin lagade utsökt paella.


Viktoria och Daniel stadgade sig i Storkyrkan i huvudstaden och jag bjöd hem på kaffe och kaka medan spektaklet sändes på televisionen.



Josse fyllde 25 och firade med bag-in-box,
supergod ost och ett radhus i Laröd.


På midsommarafton bjöd Maya & Max in till Elliotts dop och passa på att gifta sig. Alla gäster blev ombedda att klä sig i vitt - och såhär fina blev vi. Det var en ypperlig fest och bättre danspuls och nattliga promenader längsmed kajkanten är det svårt att få till.




Juni avslutades sedan med inbakade flätor och lösgodis.

Inga kommentarer: